Sunday, December 8, 2013

Penubuhan Saladin

Pada Oktober 2013, 2 orang usahawan muda iaitu Zainolabidin dan Aizul Haqim telah bertemu dengan satu tujuan untuk mengajak dan menarik generasi muda menjadi lebih bertimbang-rasa dan prihatin kepada komuniti. 

Dengan kepercayaan bahawa setiap orang mampu membantu seorang yang lain, mereka memulakan langkah pertama untuk melakukan anjakan paradigma.

Pada 22 November 2013. Saladin telah ditubuhkan, dengan mewujudkan kempen kesedaran di mana pelanggan dapat membeli baju t-shirt yang akan menyumbang sebanyak RM 10 kepada badan kebajikan terpilih untuk bulan tersebut.

Saladin akhirnya berupaya untuk bukan sahaja membiaya projek kebajikan melalui sumbangan orang ramai, malah dapat mengubah fenomena meningkatkan kesedaran sosial terutamanya rakyat Malaysia.

Sejak Julai 2011.
Satu jenama dibawah Perintis Strategi Ventures (002205157-W)

No comments:

Post a Comment